Välkommen till Fjällbjörken

Här kan du läsa om min vardag

Pasta mjaaa, men gott

8 kommentarer

Jag har ju sett när sonen gör pasta, både spagetti och ravioli

Det har gått lätt och geschwingt

Så när jag var där i februari så köpte jag en pastamaskin, men har gruvat tills idag

Jag gjorde degen i morse och denhar fått ligga i kylen under dagen

Sonen sade gör lasagneplattor i början och gör lasagne istället för spagetti

Men kan han så visst sjutton borde jag med gubbens hjälp klara det

Men det blev liksom inte så bra……..

Den skar inte helt genom, så något har jag gjort fel ….tror jag

Nästa gång ska jag också ha en pinne som jag hänger dom på

Det blev däremot gott med pesto och stekt bacon till

Men jag förstår sonen råd att göra lasagne

Annars så har jag gått en snabb promenad med tindra och suttit på motionscykeln också

Jag har bestämt för att göra något åt gumfläsket

 

8 thoughts on “Pasta mjaaa, men gott

  1. Astrid!! Nu har du i alllafall povat!!! Och allla barn i början…kankse det går bättre..nästa gång….men, enklare att köpa…då vet man….
    Kram!!!!

  2. Oj vad ambitiös du har varit! Vi äter sällan pasta, maken vill nog ha makaroner, men det får han inte, hihi, jag är ingen pastamänniska. Men visst, ge mig en portion med spagetti och köttfärssås så äter jag den jättegärna! Du får helt enkelt testa igen, skam den som ger sig!
    Kram

  3. Tack Astrid!
    Jag kunde inte låta bli att skratta högt när jag såg ditt foto. Det ska nog lite träning till att hantera den där pastamaskinen.

    Kram Ingrid

    • Det var det jag hoppades på Ingrid, för gubben och jag skrattade också det gick inte att hålla sig
      Men vi gör nya försök för det var gott .och vår som brukar göra Ravioli och fylla med rökt lax….det är så gott

  4. Där fick man sig ett gott skratt:). Men alla barn i början. Går säkert bättre nästa gång.
    Kram gun

  5. Förlåt att jag skrattar, men det syntes att du haft problem, om man säger så. Men, men alla är barn i början, så det kan nog bli jättefina band med tiden. Och huvudsaken är ju att det smakar bra.
    Kram

  6. Lycka till nästa gång :-)
    Kram Birgitta

  7. Ha..ha.träning ger färdighet Astrid!
    Måste ha varit nåt fel på degen….Blink….
    En go pastakram från Köpings-Mailis som köper sin pasta!!!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 72 andra följare